Van noord naar zuid - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid

Door: Hinka & Mark

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

07 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Dag allemaal!

Leuk om de vele reacties te lezen!
Ondertussen hebben we Chiang Mai weer verlaten. De kookcursus beviel ons erg goed. Naast dat we natuurlijk de hele dag mochten eten (nooit verkeerd) was het koken ook super leuk! We gingen eerst naar de markt waarbij we uitleg kregen over de vele kruiden en groenten. Hierna kookten we verschillende gerechten, zoals loempia's, fried rice met cashwenoten, stir fried shrimp en natuurlijk groene curry! We zaten zo vol van het eten, dat we het diner hebben overgeslagen en op bed lagen uit te buiken..
Helaas begon in Chiang Mai ook de regen. Niet vanwege het regenseizoen, maar vanwege een tyfoon bij de Philipijnen!
Vanuit Chiang Mai hebben we ook een dagtrekking gemaakt door de jungle. We mochten schoenen lenen van het guesthouse en hebben de hele dag door smalle junglepaadjes heuvelopwaarts gelopen. Dit was erg zwaar. Na de lunch (rijst gewikkeld in bambooblad) werd het iets makkelijker, maar begon ook de tropische regen. Dit hield niet meer op en alle paadjes veranderden in kleine riviertjes. We hebben nog nooit zoveel hevige regen meegemaakt. We moeten zelfs drie riviertjes doorsteken, waarbij onze korte broeken drijfnat werden! Gelukkig hadden we verder poncho's, waarmee we erg blij waren!
Na Chiang Mai gingen we naar Sukhothai. Hier hebben we gefietst door de ru"ines van de oude hoofdstad gefietst. Erg mooi die oude buddha's en tempels! Ook hier stond de lokale rivier op overstromen, er lagen zelfs zandzakken op de oever! Gelukkig geen doorbraak oid.
Gisteren zijn we na een bus/bootreis van zo'n 22 uur (excl wachten en slapen op tafels) aangekomen in het paradijs op Koh Phagnan! Om in deze baai te komen moet je gebruik maken van een longtailboot. Het is hier dus heerlijk rustig! Onze hut aan zee heeft geen slecht uitzicht. We zien de azuurblauwe zee vanaf ons hoofdkussen :-)

Groetjes van ons

• 07 Augustus 2011 - 08:35

Wim En Henny Jansen:

Hinka en Mark, wat fijn dat jullie daar van die aparte dingen hebben leren koken, om dit staks thuis ook te kunnen doen.
    Fijn dat wij niet de enigste zijn in Nederland, waar het deze dagen zo hoost. Maar voor jullie te hopen dat het weer, weer een beetje beter wordt en de zon zich laat zien. Uiteindelijk hebben jullie vakantie en dan is het heerlijk om zonder regen overal heen te kunnen gaan. Geniet nog van jullie vakantiedagen en groetjes uit Utrecht.

• 07 Augustus 2011 - 10:42

Loes:

Dus als jullie terug zijn kan ik groene curry komen eten? Veel plezier!
    x

• 07 Augustus 2011 - 15:58

C&M:

Hi Kids, Fijn om te weten dat jullie weer in de "bewoonde wereld" zijn. Het klinkt alsof jullie op een onbewoond eiland zitten, zal wel lekker rustig zijn als het wat moeilijker bereikbaar is. Hoe lang blijven jullie daar? De hele reis klinkt echt als een avontuur, heet, regen en slapen op tafel. Geniet nog lekker en tot een volgend verhaal.

• 08 Augustus 2011 - 09:06

Mieke:

Die azuurblauwe zee klinkt beter dan de regen! Veel plezier nog.

• 08 Augustus 2011 - 10:11

Diederik:

Ik sluit me (zoals altijd) helemaal aan bij Loes!

• 08 Augustus 2011 - 13:51

Koen:

Hee Hinka en Mark!

Leuk dat we weer jullie verhalen kunnen volgen. Het klinkt alweer prachtig allemaal! Ben ook benieuwd naar de foto's! Veel plezier nog komende dagen!

tot snel!

• 09 Augustus 2011 - 09:12

Jette:

Leuk verhaal! Begin nu toch ook wel benieuwd te worden naar Azië! Wat zijn jullie plannen voor de komende week? Geniet van het mooie uitzicht & de fijne temperaturen. Het is hier koud!
    xx

PS. ik ben dol op groene curry ;)

• 09 Augustus 2011 - 11:39

Esmé:

Wat een leuke dingen beleven jullie toch en daarnaast ook nog lekker relaxen aan waarschijnlijk een geweldig strand! Vooral die opmerking dat je de zee ziet vanaf je hoofdkussen had natuurlijk niet gehoeven :-)
    Hebben jullie eigenlijk ook nog gesnorkeld of gedoken?
    XXX