Olifanten, watervallen, massage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Olifanten, watervallen, massage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Olifanten, watervallen, massage

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

08 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Weer erg leuk om de berichtjes te lezen!
Na afgelopen zondag heb ik me weer goed vermaakt!

Maandag ging ik dus met NL meisje een dagtocht doen. Toevallig was er nog een NL meisje alleen, dus die ging gezellig met ons mee.
's Ochtends vroeg een 2km lange klim langs 7 watervallen. In het begin gewoon een pad, maar later echt over rotsen en zelfs door het water! Was wel lekker verkoelend, want ik zweette me kapot. Boven aan gekomen gingen we zwemmen! Maar omdat we met een bus aangekomen waren kwam al snel de rest, maar wij hadden het even voor onszelf!
Daarna weer naar beneden en op weg naar olifanten. Onwijs toeristisch, bijna zielig. Mocht met Floor op een mandje op olifant zitten, tochtje maken, zelfs door het water! (Olifant spoot zichzelf nat met zijn slurf, dus nog oppassen voor camera). Daarna mocht ik op de plek van de "oppasser" zitten en dus meteen achter de oren! Echt leuk!
Toen weer verder, bamboo rafting. Ook wel grappig, niet heel spectaculair, maar wel weer gedaan dus!
Toen naar de bridge over de river kwai. Was wel indrukwekkend, maar ook weer heel toeristisch. Beetje jammer.

s Avonds een nieuwe accomodatie gezocht samen met Merle. Eindelijk een kamer met WARM water! Heerlijk. En op de river kwai, dus ook heel mooi uitzicht.

Dinsdag deed ik het wat rustiger aan, zo veel dingen gedaan de laatste dagen. Dus sochtends beetje uitslapen, naar museum over de spoorlijn en naar begraafplaats. Zoveel mensen zijn er overleden, niet normaal.
Toen treintickets geregeld voor andere plaatsen en vliegticket voor Chiang Mai.
Ik dacht lekker te gaan ontspannen en een Thaise massage te nemen. Maar zo ontspannend vond ik het niet. Mijn been werd alle kanten op getrokken, net als mijn voeten. Heel apart, maar het zal wel goed voor me zijn :) Hele leuke Thaise vrouwen die geen woord Engels kunnen.

Toen wilde ik mijn ticket printen, maar bleek mijn creditcard geweigerd te zijn. Dus ik moest weten of ik nog treinticket kon kopen. Een vrouw bracht met even met haar scooter naar een mannetje die voor mij ging bellen of het kantoor nog open was. Was dicht. Toen bracht die man me weer terug op zijn scooter, maar ondertussen was het 19 uur en zou ik gaan eten met Floor, dus toen heb ik gevraagd of hij nog een klein stukje verder kon rijden naar haar guesthouse. Geen probleem :)

Vandaag treinkaartje gekocht naar Chiang Mai, gelukkig nog plek! Dus ik slaap vannacht in een trein.
Ondertussen weer in Bangkok, in chinatown, in een internetcafe' met alleen Thaise kinderen die computerspelletjes spelen in hun schooluniform. Vanuit Bangkok vertrekt de trein..

Nou weten jullie wat ik de afgelopen dagen gedaan heb. Erg leuk was het!! en is het nog steeds!
Oja, met het NL meisje Floor ga ik naar Chiang Mai. Zij heeft trein eerder, maar in Chiang Mai afgesproken. Gezellig!

Groeten uit Bangkok

Hinka

  • 08 Augustus 2007 - 09:03

    Koen:

    Hej Hinka!

    Wat een avonturen weer! Supertof hoor! Jammer dat het soms zo touristisch is, maar het is natuurlijk evengoed wel heel leuk om te doen!
    Veel plezier morgen in Chiang Mai!

    Groetjes,
    Koen

  • 08 Augustus 2007 - 10:12

    Marjolein:

    Heey!
    Leuke verhalen! :D
    Ik vertrek vanavond naar kreta dus dan zal ik je berichtjes niet meer kunnen lezen maar ik wens je nog veel plezier komende weken :D

  • 08 Augustus 2007 - 11:22

    Tanta Henny/ OmeWim:

    Hinka zo als wij lezen vermaak jij je uitstekend. Je zal wel veel te vertellen hebben als je thuis komt. Alles wat je doet, luk je toch nog steeds. Het verhaal van je blijft boeien en wij lezen het echt met aandacht.
    Het wordt vervolgt nemen wij aan.
    Groetjes van ons
    uit Utrecht.

  • 08 Augustus 2007 - 19:28

    Esmé:

    Hoi Hinka,
    Gezellig dat je ook al een reisgenootje in Chiang Mai hebt. Leuke dingen heb je al meegemaakt. Ik hoop dat je het in de jungle ook naar je zin gaat hebben!
    Dikke kus van mij,
    Esmé

  • 08 Augustus 2007 - 19:29

    Esmé:

    Weet je wat ik trouwens ook erg lekker vond? Voetmassages. Ze trekken dan ook bijna je tenen er uit (voor je gevoel dan). Voelt heel lekker.

  • 09 Augustus 2007 - 11:24

    Mieke:

    Je bent toch een toerist? Dan hoor je ook af en toe lekker de toerist uit te hangen hoor! Liefs

  • 09 Augustus 2007 - 12:31

    Oda:

    Hey Hinka,
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Ben zelf net terug van vakantie in Frankrijk en Zwitserland en het is hier katerig: stom grijs weer :-( Dus geniet lekker van het tropische klimaat daar, ben wel jaloers!
    Xx Oda

  • 09 Augustus 2007 - 16:14

    Floor:

    Hai Hinka,

    Grappig zeg om ze even het verhaal te lezen vanuit jou geschreven en ja ben het met jee eens, best gezellig dat samen reizen!

    x Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2007

Laatste nachtje op Koh Samui

13 Augustus 2007

Chiang Mai & Koh Samui

08 Augustus 2007

Olifanten, watervallen, massage

05 Augustus 2007

Nieuwe stad!

03 Augustus 2007

Ik ben er!
Hinka & Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 21318

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 29 September 2013

Zuid-Afrika

12 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Curaçao

26 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Thailand

26 Augustus 2010 - 07 November 2010

Australië

30 November -0001 - 31 Juli 2008

Laos & Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

22 September 2014 - 30 November -0001

Huwelijksreis

Landen bezocht: