Zululand, Drakensberg & Lesotho - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Zululand, Drakensberg & Lesotho - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Zululand, Drakensberg & Lesotho

Door: Hinka & Mark

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

27 September 2013 | Zuid-Afrika, Clarens

Hoi allemaal,

Hier zijn we weer met een kort verhaal over alles wat de afgelopen dagen hebben meegemaakt.
Na Swaziland zijn we weer Zuid-Afrika ingegaan via de mooiste plaats van het land: Amsterdam. Het dorp viel erg tegen, maar de naam blijft mooi. Toen door naar Hluhluwe National Park, waar we weer mooie dieren gezien hebben. Dit keer was de natuur heel anders, veel heuvels. Helaas zagen we ook een ernstig autoongeluk met veel gewonden waarbij Mark nog eerste hulp heeft verleend. Het duurt even voordat een ambulance arriveert op de savanne.
In St. Lucia (aan de kust) hebben we veel nijlpaarden gezien in de rivier en ook mooie stranden aan de Indische Oceaan. We moesten wel erg oppassen voor de vele apen die je eten komen stelen.
We zijn zo doorgereden via verschillende plaatsjes langs de mooie kust en hebben gezwommen in de wilde oceaan. Uiteindelijk weer het binnenland ingegaan richting de Drakensberg. Vanuit hier Lesotho bezocht (weer een ander land) met een 4x4 auto de Sani Pass beklommen en geluncht op 3252 m hoogte! Ook het hoogste caf'e in Afrika bezocht.
Gisteren nog een mooie hike gemaakt in het noordelijke deel van de Drakensberg en nu weer relaxen in Clarens. Ze hebben hier een brouwerij, dus we gaan zo een biertje proberen.

Veel groetjes van Mark en Hinka

• 27 September 2013 - 14:53

Mieke:

Geniet nog even!
    Tot skypes.

• 27 September 2013 - 14:54

Wim / Henny Jansen:

Hoi Hinka en Mark,

Hier weer en reactie vanuit Utrecht.
    Zo te lezen, vervelen jullie je niet op jullie vakantie.
    Veel te zien, zoals je schrijft. Dat kom je in Holland niet zomaar allemaal tegen.
    Zeker nog een paar dagen en dan zullen jullie wel weer de terugreis moeten maken.
    Wat gaat de tijd wel erg snel hé.
    In iedere geval geniet nog van de laatste dagen en wij wensen jullie dan weer een behouden thuiskomst.
    Groetjes en bedankt voor het doorsturen van jullie belevenissen.

Wim en Henny.

• 27 September 2013 - 17:40

Eleonora Hoekstra-Ros:

Lieve Hinka en Mark,

Amsterdam blijft jullie trekken, waar ter wereld jullie ook zijn. De laatste dagen van jullie vakantie zijn helaas voor jullie ingegaan. Tot spoedig en een goede vlucht naar huis. - mama - Eleonora en Age