Krugerpark + Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Krugerpark + Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Krugerpark + Swaziland

Door: Hinka + Mark

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

13 September 2013 | Swaziland, Ezulwini

Hoi allemaal,

Na het veilige Soweto zijn we vertrokken naar Graskop. We passeerden o.a. Middelburg. Je denkt af en toe dat je in Nederland rijdt. In Graskop verbleven in een guesthouse met uitzicht over een mooie vallei. We waren alleen vergeten dat het zondag was en de winkels dan gesloten zijn. Gelukkig was de Spar in het dorpje Sabie nog wel open en ook de illegale bottleshop in Graskop.
De volgende ochtend vertrokken we richting het Krugerpark, via de Panorama Route langs de Blyde River. Verschillende prachtige uitzichten over het binnenland van Zuid-Afrika en ook een stukje regenwoud.
Aan het einde van de dag kwamen we aan bij de Orpen gate in het Krugerpark. Al voor de gate stak er een luipaard de weg over. Precies langs de auto. We schrokken ons dood en hadden vervolgens wel meteen de eerste van de big five (luipaard, leeuw, olifant, neushoorn, buffel) gezien! Nog bijkomend van dit dier zagen we alweer het volgende: giraffen, zebra’s, impala’s en struisvogels. We sliepen twee nachten in een safaritent en vervolgens twee nachten in een bungalow. Het slapen in een safaritent was een spannende ervaring, in het pikkendonker en het geluid van alle wilde dieren ’s nachts. De volgende ochtend vroeg de buurman of we ook de brul van de leeuw hadden gehoord... gelukkig niet!
Na 4 dagen hebben we vanmorgen het Krugerpark weer verlaten. Het is ons gelukt de volledige big five te spotten en nog veel meer bijzondere dieren (nijlpaard, krokodil, hyena, wild dog etc.)
Op dit moment zijn we net terug van een middag relaxen in een hot spring in het land Swaziland. Het water was 45 graden met een beetje koud erbij, dus heerlijk om in te badderen. Dit land is een stuk kleiner en wat armer dan Zuid-Afrika. Maar ook deze mensen zijn erg vriendelijk. Waarschijnlijk hebben net de escorte van de koning voorbij zien razen.

Veel groetjes van ons.
Mark en Hinka

• 13 September 2013 - 16:53

Koen:

He Hinka en Mark!

Ontzettend leuk om weer jullie reisverhalen te kunnen lezen! Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en natuurlijk de foto's!

Tot snel,
    Koen

• 13 September 2013 - 18:49

Wim En Henny Jansen:

Hoi Hinka en Mark.

Bijzonder om deze dieren zo van dicht bij te zien. Unie, dat zal je in Nederland nooit tegenkomen.
    Maakt er veel foto's van om na te genieten als je weer thuis bent.
    Wat gaan wij in het volgende verslag lezen, wat jullie dan weer hebben beleefd.
    We wachten in spanning af. Bedankt voor dit verslag.
    Geniet er van !!!!!!!!
    Groetjes uit Utrecht.

• 13 September 2013 - 23:07

Yanne:

Hoi tante Hinka en oom Mark,

Wat een gave reis maken jullie, echt stoer. Vooral dat slapen in die safaritent en de brul van de leeuw. Wel heel erg spannend allemaal.
    Mijn papa en mama vertelden dat ze de escorte van de koning in Swaziland ook voorbij hebben zien komen. Pas maar op, tante Hinka, voor je het weet ben je zijn volgende vrouw. Die wordt elk jaar rond dit tijdstip uitgekozen.
    Heel erg veel plezier verder, ik hoop dat jullie nog veel leuke dingen gaan meemaken.

Xje van Yanne

• 17 September 2013 - 12:58

Else:

Ha Hinka en Mark,

Fantastisch om te horen dat ook jullie Afrika ontdekken! De mensen zijn inderdaad erg aardig. Hopelijk blijven jullie mooie avonturen beleven. Veel plezier! X Else