Ubud en de Gili's - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Ubud en de Gili's - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Ubud en de Gili's

Door: Mark en Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

01 Oktober 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag allemaal,

De luxe hebben we helaas achter ons gelaten in Seminyak en het ingeruild voor het echte Bali: Ubud. Een klein dorp in het midden van het eiland met weer een heel andere sfeer.
Onze bungalow bevond zich tussen de rijstvelden. Een heel mooi uitzicht en rust. We hebben onder meer een fietstour langs de vele rijstvelden gemaakt. Ook hebben we een en ander geleerd over het rijstproces. Spannend detail was wel weer dat de rem van Hinka's mountainbike het ongeveer op de meest steile helling van de route begaf. Gelukkig geen ongelukken. Komt dat door de Hollandse fietservaring?
Dag erna hebben we een wandeltocht gemaakt waarbij de Lonely Planet ons, maar ook vele andere toeristen, in de steek liet. Nadat wij al 3 km geen toerist meer zagen (en daarvoor kwamen ze wel tegen) hebben we toch de weg maar gevraagd. Engels kon de vrouw niet, maar Ubud kende ze wel en ze wees toch echt de kant op waar wij net vandaan kwamen! 's Avonds bezochten we een traditionele Balinese dans met vele mooie kostuums.
Nu zijn we aangekomen op Gili Trawangan. Een paradijselijk eiland vlak voor de kust van Lombok waar geen gemotoriseerd vervoer is! Het leven bestaat hier uit snorkelen, duiken, genieten op het strand en vis eten.
We hebben het goed naar onze zin en het weer helpt goed mee! We genieten nog steeds na van onze mooie bruiloft!

Groetjes van de Gili's!
Mark en Hinka

• 01 Oktober 2014 - 06:42

Mieke :

Klinkt super allemaal! Heel veel plezier nog.

• 01 Oktober 2014 - 09:05

Koen:

He Mark en Hinka!
    Leuk dat jullie de blog weer bijhouden! Klinkt echt als een superreis. Lekker bijgekomen in jullie luxe resort? Veel plezier nog! Koen

• 01 Oktober 2014 - 10:39

Wim En Henny Jansen:

Hinka en Mark,

Zo te lezen vermaken jullie je daar wel en leren jullie ook nog wat i.v.m. het rijstproces.Wat goed dat het weer zo meewerkt. Alles wat jullie zien, wordt zeker op de foto gezet, nemen wij aan.
    Geniet van dit alles. Groetjes.

• 01 Oktober 2014 - 15:53

Esmé:

Leuk! Echt een gave huwelijksreis!

• 01 Oktober 2014 - 22:44

Ronald:

Dat klinkt als een hele leuke en avontuurlijke reis. Geniet er van!

• 02 Oktober 2014 - 19:03

Roelie:

Leuk hoor allemaal! Heel veel plezier nog!

• 05 Oktober 2014 - 21:09

Else:

Wat klinkt alles heerlijk :-). Leuk om te horen dat jullie zo genieten!