Mekong+Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Mekong+Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Mekong+Luang Prabang

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

04 Augustus 2008 | Laos, Luang Prabang

Hoi!

Leuk om al die berichtjes te lezen!
Het gaat heel goed met mij en ben alweer bijna een week in Laos!

Dinsdag vloog ik naar Chiang Rai en vanaf daar met de bus naar de grens. Ik kreeg stempels in mijn paspoort zodat ik het land officieel uit was. Toen met een klein smal bootje de Mekong oversteken en je bent in Laos! Daar weer stempels halen en een visum kopen. De volgende dag ging ik met de slowboat naar Luang Prabang. Dat duurt twee dagen en je zit op keiharde houten bankjes! Maar gelukkig had ik een klein opblaaskussentje van mama bij me, dus het viel mee. Onderweg kwam ik een NL meisje tegen van mijn universiteit. Daarna met haar en een vriend van haar opgetrokken.
Snachts stopten we in Pak Beng. De electriciteit ging uit om 24 uur! Het was toen echt pikkedonker! Maar ik had het gelukkig gelezen in de lonely planet, dus ik schrok niet. Oja, ook mijn eerste kakkerlak gezien in de badkamer! (gatver!!)
Volgende dag kwamen we rond 17 uur aan in Luang Prabang.
Vrijdag heb ik wat van het dorp gezien, tempel beklommen op de berg, monniken gezien. Die ochtend ook om 5.15 uur opgestaand om de monnikentour te zien in de ochtend. Zij gaan elke dag door de straat om eten op te halen voor hunzelf. Alle inwoners zitten dan langs de kant en geven hun rijst (stickyrice=super plakkerig!) en wat groente.
Zaterdag en zondag heb ik een trekking gemaakt door de bergen en dorpjes. Heel leuk om te zien hoe die mensen leven. Het was erg modderig en ben twee keer onderuit gegaan. Ook moesten we soms door stroompjes water, dus met schoenen en al er door! Savonds was ik echt helemaal bruin!
Het dorp waar we sliepen had geen electriciteit, dus je gaat al vroeg slapen. Die dag erna gingen we weer lopen en toen kwamen we aan bij watervallen. Tad Sae. Lekker zwemmen en lunchen. Daarna mountainbiken terug naar Luang Prabang.

Morgen ga ik naar de hoofdstad: Vientiane, een reis van ongeveer 8/9 uur. Ik ben benieuwd.
Ik vermaak me echt goed, en heb het nog steeds erg naar mijn zin.
En nu ga ik lekker een massage nemen bij Lao Red Cross Esm'e!! :-)

xx Hinka

  • 04 Augustus 2008 - 08:23

    Esmé:

    Hoi Hinka!
    Zie dat ik de eerste ben die reageert op je nieuwe bericht.
    Je verhalen klinken superleuk en ik vind ook dat je er op de foto's heel goed uitziet. Eet je op die laatste foto nou sticky rijst met je vingers? Dan ben je al goed geintergreerd :-)
    Volgens mij kun jij je daar nog wel een tijdje vermaken!

    XX Esmé

  • 04 Augustus 2008 - 08:26

    Arwen:

    Leuk om weer wat van je te lezen, zo te zien (en te lezen) heb je het prima naar je zin. Lekker actief bezig! Veel plezier nog!
    XX

  • 04 Augustus 2008 - 09:15

    Fam. Jansen Utrecht:

    Hoi Hinka.
    Wat een leuk verslag heb je ervan gemaakt. We zijn net thuis en even kijken of er nog een berichtje van Hinka is gekomen. Ja hoor ! Je vermaak je heel goed dat lezen wij en de natuur doet goed mee. Ongedierte enz. horen er ook bij.Het eten smaak jouw ook goed, zo te zien.Je heb je al bijna helemaal aangepast, dat zie je nu op de foto ( eet smakelijk )We zijn benieuwd wat je deze dagen zal beleven.Groetjes van ons XXXXX

  • 04 Augustus 2008 - 09:19

    Roelie:

    Leuk om te lezen hoe avontuurlijk jij vakantie viert. Superleuk allemaal! Heel veel plezier nog daar. X Roelie

  • 04 Augustus 2008 - 09:29

    Marjolein:

    Hey Hinka!
    Leuke verhalen hoor!
    En wat vies hè, zo'n kakkerlak?! Laten we hopen dat het bij die ene blijft ;)

    Ziet er wel bijzonder uit, die monniken!

    Veel succes met de verdere reis :)

  • 04 Augustus 2008 - 11:26

    Age:

    Hinka,
    Leuke foto's.
    Heel fijn om te horen en te zien dat je zo geniet.

  • 04 Augustus 2008 - 16:48

    Liset:

    hey meid!!

    Wat super leuk he heb je het daar! En nog een btje survivalen ook (lekker mountinbiken, geen stroom) Je wordt een echte buitensporter :p
    De foto's van dat kanoën zijn echt leuk. Je staat er goed op!!
    Heel veel plezier nog!!

    dikke kus

  • 07 Augustus 2008 - 01:54

    Maggi:

    Hey Hinka!
    Wat een fantastisch reis tot nu toe! Het is allemaal leuk te lezen.
    Vorige week was ik pas om 22.00 thuis na dusseldorf... heb 6 uur in een trein vanaf duisburg moeten meemaken... en ook geen airco! Maar ik vond het leuk om met jou naar het vliegveld te gaan.
    Ik ga zondag naar KL.

    Nog heel veel plezier... en tot gauw!

  • 07 Augustus 2008 - 01:56

    Maggi:

    Oh, en de internet deed het in Frankfurt niet, dus ik kon niks op het gastenboek voor je plaatsen. Misschien onderweg naar huis kan je nog een stop maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Laos & Cambodja

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Weer terug in Bangkok

11 Augustus 2008

Cambodja

07 Augustus 2008

4thousand islands

04 Augustus 2008

Mekong+Luang Prabang

28 Juli 2008

Ik ben er!
Hinka & Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 21358

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 29 September 2013

Zuid-Afrika

12 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Curaçao

26 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Thailand

26 Augustus 2010 - 07 November 2010

Australië

30 November -0001 - 31 Juli 2008

Laos & Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

22 September 2014 - 30 November -0001

Huwelijksreis

Landen bezocht: