Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

11 Augustus 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi!

Leuk om weer die reacties te lezen. Op dit moment ben ik al in Cambodja! En na twee dagen zweten is de regen net los gebarsten!
Vanuit het zuiden van Laos was het best lang reizen met de bus naar Siem Reap. Twee keer een dag. De grens ging heel makkelijk, niet echt corrupt zoals wordt gezegd. Hoefde maar 1 dollar extra te betalen aan een man met allemaal gouden tanden! Daarna met 14 man in een minibusje waar eigenlijk maar 9 inpast. Dus 3 Cambodjanen gingen op het dak, onze bagage vergezellen. heel apart haha.
Toen een nacht in Kratie geslapen, het leek wel of ze nog nooit een toerist gezien hadden. Iedereen hello hello roepen en zwaaien.
De volgende dag door naar Siem Reap. Daar ben ik nu alweer twee dagen en heb heel veel mooie tempels gezien van Angkor Wat. Het dorpje/stadje is zelf heel toeristisch, zo anders dan de dorpjes waar ik doorheen ben gereden.
We hadden een tuktuk gehuurd voor 1 dag. Kost 12 dollar en hij brengt je overal naar toe, heel makkelijk dus. Als je wilt stoppen dan stopt hij.
Toen we gingen lunchen begonnen er 9 vrouwen (van 9 restaurantjes) te schreeuwen dat we bij hun moesten komen eten. Iedereen roept dan: miss miss come heren. nice cold drinks. En dan moet ik dus bepalen welk van de 9 ik neem! Tijdens het eten word je dan gestoord door allemaal kinderen die van alles aan je willen verkopen, ook al zeg je 5x nee. Gewoon blijven staan en hopen dat je toch een keer ja zegt!

Dit was het wel weer even.
Groetjes uit Cambodja!

• 11 Augustus 2008 - 11:30

Mieke:

Leuk je net ff via msn gesproken te hebben :) En zoals ik al zei: geniet nog van de dagen, voordat je het weet is het al weer voorbij.

• 11 Augustus 2008 - 11:32

Jolein:

Hey Hinka,

Klinkt als een waar avontuur daar! Geniet er nog maar lekker van, ook voor mij!

groetjes!

• 11 Augustus 2008 - 11:32

Arwen:

Twee dagen in de bus... Ik hoop dat de bus net zo comfortabel was als hij eruit zag!

XX

• 11 Augustus 2008 - 11:34

Esmé:

Dat klinkt allemaal weer superleuk. Ziet er ook gezellig uit met dat andere meisje! Jullie hadden wel lol in die bus zo te zien :-)
    Stoer dat je daar nu rondloopt tussen al die mooie tempels. Ik ben jaloers!

• 11 Augustus 2008 - 11:42

Age:

Enig om jullie met zoveel plezier te zien lachen.

• 11 Augustus 2008 - 11:48

Wim En Henny.:

Leuk verslag heb je ervan gemaakt.Wat een belevenis om dit alles zo mee te maken, wat is het daar dan een verschil met Nederland, dat merk je zeker wel hé Hinka.Ook aan de foto's zie je wel dat jullie je kostelijk vermaken.Maar de tijd gaat alweer opschieten, dat jullie weer terug moeten naar huis. Maar maak er nog naar wat van, deze week en dat zal best lukken.
    Groetjes van ons uit Utrecht. XXXXX

• 11 Augustus 2008 - 12:15

Koen:

Hej Hinka! Klinkt allemaal weer fantastisch! Geniet er nog maar van!

Groetjes,
    Koen

• 12 Augustus 2008 - 08:46

Sofie:

Mooi man!

• 12 Augustus 2008 - 20:34

Ronald:

Klinkt allemaal heel erg goed! Ook leuk dat het nog niet zo toeristisch is, dan ben je echt een beetje speciaal daar.
    Wat een gave foto van de boom die over de tempel gegroeid is. Lijkt bijna wel nep!
    Heel veel plezier nog voor de rest van je vakantie.

Groetjes Ronald

• 16 Augustus 2008 - 11:05

Leanne:

Hey Hinka

Hardstikke leuk zeg!! Geniet lekker van je reis :) Het klinkt allemaal erg leuk!!

Kom net van m`n eerste week club en ga morgen naar de ardennen, ben benieuwd!!