Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Melbourne & Great Ocean Road

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

04 Oktober 2010 | Australië, Adelaide

Dag allemaal!

Weer een verslag vanuit Down Under! Ondertussen heb ik weer zeer veel gedaan en meegemaakt! Met Yvonne ben ik nog naar het meest zuidelijkste punt geweest van het Australische vasteland: het Wilsons Promontory National Park. Een heel mooi nationaal park. Helaas is ongeveer 1,5 jaar geleden 120.000 hectare afgebrand! (Of het was 200.000) In ieder geval heel erg veel. Je reed dus ook tussen allemaal zwarte, kale bomen. Dat geeft een heel vreemd gevoel. Dit is allemaal gebeurd op Black Saturday, in heel Victoria waren er branden en die dag zijn er 172 mensen overleden! Een grote impact op de staat dus.
Op de zaterdag nog de Grand Final gekeken van football, DE dag van het jaar. Er was alleen geen uitslag dit keer, want het was gelijk spel! Dit was nog nooit voorgekomen. In plaats van extra tijd spelen ze het hier gewoon nog een keer. Dus afgelopen zaterdag werd het weer gespeeld, en iedereen moest dus weer een kaartje kopen voor het stadion. Dit keer was er gelukkig een winnaar!
Na de dagen bij Yvonne ben ik naar Melinda gegaan. Zij woont in een buitenwijk van Melbourne. Het was ongeveer 20/30 minuten met de tram naar het centrum, dus goed te doen! Elke dag veel gezien van de stad en 's avonds samen eten of uiteten. Erg gezellig.
Afgelopen vrijdag begon mijn tour langs de Great Ocean Road. 's Ochtends om 7 uur klaar staan buiten het hostel voor de pick-up. De twee Koreanen, die ook staan te wachten, wilden mij vertellen dat ze ook een Nederlander kennen. Rara wie was dat? Natuurlijk: Guus Hiddink. Sta je dus om 7 uur 's ochtends met Koreanen over voetbal te praten in zeer gebrekkig Engels :-)
De Great Ocean Road was super mooi, veel te veel foto's gemaakt. Alle mooie kustplaatsen gezien en de spectaculaire uitzichten! De laatste dag van de tour gingen we naar het national park Grampians. Zeer mooi. Ook weer veel leuke uitzichten. We sliepen beneden in het dal van het nationaal park. Wakker worden terwijl de kangaroos om je heen springen, zo gaaf! Ondertussen was het zomertijd geworden die nacht, dus een uur korter slapen: opstaan om 5.30 uur! Veel te vroeg helaas. Deze morgen ook nog een berg beklommen, allemaal rotsen over, heel fijn om boven te zijn en te genieten van een uitzicht. Onderweg vond ik het af en toe toch wel spannend, zo'n afgrond dichtbij. Maar volgens mijn gids was dat heel normaal, omdat ik een Nederlander ben. En die kennen geen bergen! Omdat we een kleine groep hadden deden we iets andere, leukere dingen, dan normaal! Gistermiddag even 500 km rijden... en we zijn aangekomen in Adelaide! Waar het weer een half uur eerder is.. Dus mijn horloge heb ik weer veranderd.
Donderdag ga ik met (wilde) dolfijnen zwemmen in de zee! Heb er zin in!

Groetjes uit South Australia,

Hinka

p.s. Nog een kleine aanvulling: in het Grampians National park had ik nog de eer om het water van de watervallen te mogen voelen! Okee.. ik ben in het water gevallen :) Ik stond op een verkeerde steen.. oeps.

• 04 Oktober 2010 - 05:55

Hoi Hinka,
    Weer zo'n belevenis in al deze steden. Wat kan jij veel vertellen als je weer terug bent in Nederland en dat zal je ook niet zo gauw vergeten, al deze mooie vergezichten, zie de foto's maar,en dan
    jouw belevenissen.En nu nog zwemmmen tussen al deze wilde dolfijnen. Hoe durf je.

• 04 Oktober 2010 - 05:55

• 04 Oktober 2010 - 05:56

• 04 Oktober 2010 - 06:01

Hoi Hinka,
    jouw belevenissen.En nu nog zwemmen tussen al deze wilde dolfijnen. Hoe durf je.

• 04 Oktober 2010 - 06:03

• 04 Oktober 2010 - 06:07

Mark:

Wauw, wat een mooie foto's allemaal en een cool verhaal! Die uitzichten vergeet je nooit meer!
    Super leuk om te lezen!

Veel plezier en liefs X
    PS. doe flipper de groeten!

• 04 Oktober 2010 - 06:20

Marjolein:

Hoi Hinka! Wat een mooie foto's, het ziet er echt superleuk uit allemaal!

• 04 Oktober 2010 - 07:24

Mark:

Zo krijg je natte voeten :)
    Gelukkig droogt het snel op met die warmte daar!

Liefs X

• 04 Oktober 2010 - 08:50

Esmé:

Hoi lieve Hinka,
    Heb je ook foto's van die watervalval? Misschien dat de Koreanen daar beeldmateriaal van hebben gemaakt??
    De foto's zijn schitterend, in het echt is het dus nog veel mooier. Gaaf zwemmen met dolfijnen in het wild! Ben heel benieuwd hoe je dat gaat vinden. Laat je er een DVD van maken??

XX Esmé

• 04 Oktober 2010 - 11:46

Age:

Hinka,

Wat een prachtige foto"s.

Het is toch wel een reis om nooit te vergeten. Wellicht kun je er thuis een documentaire van maken.

• 05 Oktober 2010 - 10:49

Roelie:

Jaloers!!! Zwemmen met dolfijnen moet geweldig (en therapeutisch) zijn.
    Geniet ervan. xx

• 05 Oktober 2010 - 11:48

Else:

Wat een leuk avontuur beleef jij toch!! En die foto's, die vind ik echt heel mooi :). Als je terug bent wil ik ze allemaal zien, hoor. Ook al zijn het er misschien 'veel te veel' ;). Dikke kus!