Magnetic Island t/m Cape Tribulation & de Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Magnetic Island t/m Cape Tribulation & de Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Magnetic Island t/m Cape Tribulation & de Outback!

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

04 November 2010 | Australië, Alice Springs

Dag allemaal,

Ondertussen hebben we weer zoveel meegemaakt samen, veel mooie dingen gezien en gelukkig de hele tijd heel goed weer! Het is veel te veel om op te schrijven, maar hier onder toch een deel. Bedankt voor de leuke reacties van jullie.
Vanaf Townsville hebben we de ferry genomen naar Magnetic Island, we huurden allebei een scootertje. Mark vloog meteen ermee weg, ik deed het iets rustiger aan, aangezien ik nooit eerder op een scooter heb gereden. Het is een klein eiland, van zuid naar noord maar 10 km. Dus we hadden alle tijd om de mooie strandjes te verkennen, te wandelen en een heerlijke kangarooburger te eten!
Verder zijn we naar Mission Beach geweest, waar we weer een nieuw dier hebben leren kennen: cassowarie. Een soort struisvogel, maar dan met mooie kleuren. Heel veel borden gezien, maar helaas niet eentje in het echt. Toch schijnen ze te bestaan en worden ze veel aangereden. Hierna gereden met onze Jucy naar de Atherton Tablelands. Heel veel watervallen gezien, we reden een watervallen circuit bij Millaa Millaa. Bij de laatste kon je ook zwemmen, alleen was er echt niemand. Het water was zo koud, dat we er alleen met onze benen in hebben rond gelopen. In het Lake Eacham hebben we wel gezwommen. Het was heel helder water, we zagen er zelfs kleine schildpadden! Via een lange kronkelweg, echt de ergste die ik ooit gezien heb (en dus word je er ook heel misselijk van) bereikten we Cairns. Vanaf hier wilden we toch graag nog wat noordelijker, naar Cape Tribulation. Daar is namelijk een heel groot regenwoud. Zo mooi, alles was super groen en heel veel bijzondere bomen die dicht tegen elkaar aan groeien. We weten nu ook wat het verkeersbord 'dip' betekent: gat in de weg. Dit merkten we nadat we er op een te hoge snelheid doorheen gingen, oeps..De laatste 3 dagen zijn we in de outback geweest. We sliepen 's nachts onder de sterren, we hebben allebei een vallende ster gezien en overdag heel veel gewandeld tussen het rode zand en de rotsen. Natuurlijk de Ayers Rock gezien bij zonsondergang met een koud biertje, mooier kon niet!
Nu op naar Sydney!

Groetjes van Mark en Hinka!

• 04 November 2010 - 03:14

Eleonora:

Het is 04.00 uur Holl. tijd. Even kijken of er een mail is.
    Wij kijken naar jullie thuiskomst uit!.

• 04 November 2010 - 07:17

Rosalyn:

Klinkt geweldig allemaal!
    Geniet nog deze laatste week samen! Tijd is echt omgevlogen. Straks kan je moeder ook weer lekker slapen Hinka ;-)

• 04 November 2010 - 08:37

Arwen:

Geniet nog even van de laatste daagjes Sydney! xx Arwen

• 04 November 2010 - 09:57

Wim En Henny:

Hoi Mark en Hinka,
    Nog een paar dagen en dan zetten jullie weer voet op Nederlandse bodem. Hinka je hebt wel heel wat gezien en nu ook nog deze weken samen met Mark.Bedankt voor al die verslagen die je hebt toegestuurd. Zo konden wij op de hoogte blijven van al jouw en jullie belevenissen. Straks weer een welkom thuis, ook dat is wel weer fijn, niet ? Goede terugreis gewenst.

• 04 November 2010 - 10:29

Koen:

Jammer dat jullie alweer bijna terug moeten! Nog even genieten de laatste dagen en we zijn heel benieuwd naar de rest van de foto's! Tot snel!

• 04 November 2010 - 16:11

Esmé:

Wil je me niet meer midden in de nacht wakker sms'en?!? Zag dat ik je had terug ge-sms't, maar kan het me niet meer herinneren :-)
    Leuk dat jullie nu in Sydney zijn, jammer dat het nu bijna voorbij is...