De Oostkust t/m Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu De Oostkust t/m Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

De Oostkust t/m Airlie Beach

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

24 Oktober 2010 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal!

Alweer ruim een week reizen Mark en ik samen en dat is hartstikke leuk! We reizen met een campervan en zien heel veel van het land, zoals dode kangaroos langs de weg en natuurlijk veel natuur en uitgestorven wegen.
Het was erg leuk om hem na zoveel weken weer te zien, echt weer fijn. Na een nachtje Brisbane hebben we de auto opgehaald en reden we naar Noosa. Heel mooi national park en een goed strand! Hier was ik jarig. Nog bedankt voor de smsjes, de telefoontjes, de kadootjes en de vele kaarten die Mark voor mij heeft meegenomen! Vooral die uit Amsterdam had ik echt niet verwacht! De zon begon hier ook weer te schijnen en de temperatuur ligt een stuk hoger dan het zuiden waar ik eerder was. Nu dus goed zonnebrand smeren zodat ik niet verbrand. Na Noosa gingen we verder naar Hervey Bay. Hier kwamen we Mieke en Rob tegen. We stonden zo'n 2 meter van hun af. Gek om hun hier weer te zien, aan de andere kant van de wereld. We zijn een dag naar Fraser Island geweest, het grootste zandeiland ter wereld. En dat geloof ik ook. Overal was zand, wij gingen mee in een 4WD bus. Super grote banden dus zodat er goed grip was. Geen asfalt te bekennen, maar dat maakte niets uit voor onze bestuurder, op zand kan je ook goed doorrijden :-) Hij had alleen erg flauwe humor en kon zn mond niet dicht houden. Maar het eiland was mooi, het scheepswrak gaaf en Lake McKenzie nog mooier! Je mocht niet zwemmen aan de oostkant van het eiland omdat er haaien zitten, dus ook maar niet gedaan. Ik heb nog 2 walvissen ontdekt die met een staart en vinnen aan het spetteren waren, dus de bus stopte zodat we allemaal even konden genieten!
Hierna gingen we door naar Agnes Water/ Town of 1770. Erg klein, maar weer een heel mooi strand. Hier zitten veel stingers (en die zijn dodelijk). Gelukkig zaten er netten in het water dus konden we veilig zwemmen. In 2 dagen door naar Airlie Beach. De afgelopen 2 dagen hebben we gezeild op de Whitsundays en gelukkig was het weer ons goed gezind! Veel wind en zon, dus echt perfect! We hadden een Hammer, een ex-race boot. En deze boot kon ook heel erg schuin!! Soms wel iets te naar mijn mening. We gingen 45 graden.. Maar alles went en na 2 uur zeilen vind je dit niet zo schuin meer :-) Leuke crew en leuke mensen. Ook gesnorkeld en gezwommen. Hier moesten we wel stingersuits aan, meteen een goede protectie tegen het zonlicht. Prima voor mijn lichte huid.
Nu gaan we door naar Townsville!
We vermaken ons samen dus erg goed en maken leuke dingen mee!

Veel liefs van

Mark en Hinka

• 24 Oktober 2010 - 05:41

Rosalyn:

Wat een geweldige reis maken jullie nu samen! Geniet ervan, en van elkaar! :-)

Groetjes vanuit een koud en regenachtig Alkmaar,

Rosalyn

• 24 Oktober 2010 - 06:19

Eleonora:

Ik volg de trip op de voet dankzij de Australië reisgids van Capitool en via Google maps en afbeeldingen.
    Ik reis met jullie mee.
    Wat een fantastische belevenis.

• 24 Oktober 2010 - 08:18

Arwen:

Slim! Aan het einde van je reis nog even een poepbruin kleurtje creëren :). Geniet zo nog even met z'n tweetjes!

liefs, Arwen

• 24 Oktober 2010 - 08:53

Wim / Henny Jansen:

Hoi Hinka en Mark,

Fijn dat jullie nu alle belevenissen samen kunnen beleven. Nog een goed weekje. Geniet ervan.Groetjes.

• 24 Oktober 2010 - 08:55

Marjolein & Peter:

Hoi Mark en Hinka!

Klinkt allemaal superleuk! Veel plezier nog komende weken!

• 24 Oktober 2010 - 09:33

Jolein :

Hey Hinka,

wat leuk allemaal weer! Zoveel leuke dingen aan de oostkust te zien :D

Townsville is leuk,er is een ronde pooltafel, moet je echt proberen!

Veel plezier nog samen en geniet van het mooie land.

xxx

• 24 Oktober 2010 - 10:19

Koen:

Leuk hoor! Veel plezier samen!

• 25 Oktober 2010 - 12:01

Esmé:

Niet té bruin, hè...

• 25 Oktober 2010 - 18:39

Loes:

Handig zo'n stingersuit! Ik was knal rood naar een aantal dagen snorkelen!

Veel plezier!
    xloes

• 26 Oktober 2010 - 10:49

Ronald:

Mooie avonturen allemaal!
    Veel plezier nog samen de komende tijd.

Groeten Ronald

• 26 Oktober 2010 - 14:51

Jette:

Heerlijk! Bedankt voor je berichtje.. hier gaat alles gewoon haar gangetje. Nog bijzondere vissen gezien bij het snorkelen? Tot snel! xx

• 27 Oktober 2010 - 08:11

Else:

Hoi Hinka en Mark,

Hartstikke leuk om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben! :) Het is bijna teveel om te onthouden, zoveel activiteiten ondernemen jullie :P. Veel plezier nog!
    Liefs, Else

P.S. Hinka, ik heb net een hoofdstuk ingeleverd met een omvang van 23 (!) pagina's...haha, als dat maar goed komt ;).

• 27 Oktober 2010 - 22:25

Mieke&Rob En Saskia:

Hey,

Mooi dat jullie wel mooi weer haddn op de boot. toch ook voor de hammer gekozen ;) Wij zijn nu in de blue mountains, super super koud!!! Vannacht in een hostel geslapen omdat we pas om 8 uur aan kwamen, maar dat was maar goed ook, want anders waren we bevroren denk ik. Straks met al onze warme kleren aan richting de bergen.

Veel plezier nog!

• 31 Oktober 2010 - 08:12

Marloes:

Hey Hinka en Mark!
    Leuk hoor allemaal, ben jaliers!!!
    Geniet er nog maar even van!

X Marloes