Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

18 September 2010 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Weer heel erg leuke om al die reacties te lezen! En ook super dat ik soms gewoon een smsje krijg! Leuk dat u belde tante Henny! Ik was helemaal verbaasd.
In Newcastle heb ik dus een wijntour gemaakt. Langs 4 verschillende wijnvelden geweest en zo zat ik al voor 11.00 uur aan mijn eerste glas! Weer eens wat anders dan 's avonds toch? Je kon weinig van de wijnvelden zien, omdat het hier nu net winter geweest is en alles nu dus start met groeien! Maar het proeven ging heel goed hoor.
Daarna door naar Sydney. Het is een erg leuke stad en het centrum vind ik niet super groot. Van anderen had ik gehoord dat het heel druk is, maar dat vind ik dus wel meevallen. Ik heb heel veel gelopen de afgelopen dagen, maar daardoor veel gezien! Ben naar het Sydney Opera House geweest en de bekende Harbour Bridge, heel mooi! Ook naar de parken: Royal Botanic Gardens, Hyde Park. Natuurlijk nog naar de bekende stranden: Manly en Bondi. Vooral Bondi vond ik wel erg mooi
Gisteren een dagje de stad uit, ik ging een tour maken naar de Blue Mountains. Dat was echt heel mooi. Ik ben in het nationaal park geweest, heb watervallen, 1 kangaroo en natuurlijk de Three Sisters gezien! Het verhaal over de Three Sisters gaat als volgt:

Een vader ging met zijn 3 dochters op pad. Hij moest jagen, dus hij ging het dal in en de meisjes moesten op de berg blijven. Als er wat was, dan moesten ze schreeuwen, en dan zou hij het horen. Er kwam een slechte man, dus de meisjes schreeuwden. De vader kwam terugrennen en gebruikte zijn magicstaf, maar dat werkte niet bij de slechte man. Toen besloot hij zijn 3 dochters in steen te veranderen, om ze tijdelijk te beschermen. Zelf kroop hij weg in een inkeping van een berg. De slechte man wachtte buiten op hem, dus de enige manier om weg te komen was om zichzelf in een vogel te veranderen. En als vogel hipte de vader dus weer naar buiten, alleen verloor hij onderweg zijn magicstaf. Hij kon zijn dochters dus niet meer terugveranderen! En zichzelf dus ook niet. Je ziet nu nog steeds vogels die met hun voet aarde opzij schuiven. Een van deze vogels is de vader, nog stees op zoek naar zijn magicstaf.

Grappig verhaal wel h`e?
De zon schijnt vandaag weer, dus ik ga nog fijn een paar uur naar het park en dan door naar Canberra!

Liefs van Down Under!

  • 18 September 2010 - 05:05

    Wim En Henny:

    Wat een verslag zeg !!
    Je vermaak je heel goed daar hé. Ook de foto's die ik doorgestuurd gekregen heb van je moeder , zijn heel mooi en jij staat er ook zo goed op. Wat een vakantie zeg !! en je hebt nog zoveel weken te gaan.
    Het verhaal van de Three
    Sisters is geweldig.
    Wij lezen je verslagen met plezier en beleven het zodoende ook een klein beetje mee of schoon wij wel in Utrecht zitten. Heel erg goed van je Hinka !!
    Groetjes van ons.
    XXXX

  • 18 September 2010 - 08:20

    Vincent:

    Hoi Hinka!

    Jij reist ook wat af hoor! Blijven genieten he?

    Groetjes Vincent

  • 18 September 2010 - 09:53

    Marjolein:

    Oe, heb je de mannen van Bondi Rescue nog gezien? ;)


  • 18 September 2010 - 11:33

    Jolein :

    Hey Hinka,

    Klinkt goed je verhaal over Sydney. Stranden daar zijn mooi, water was zeker nog wat koud?

    En hoe vind/vond je Canberra?

    geniet er nog van, kus

  • 18 September 2010 - 12:50

    Loes:

    Hey Hinka,

    Klinkt alsof jij je wel vermaakt! Veel plezier nog!

    xloes

  • 18 September 2010 - 19:01

    Arwen:

    Zag net van de week op tv hoe er haaien in de buurt van Bondi zwemmen...

    Nu alweer naar Canberra, volgens mij reis jij echt in razend tempo Australië door!

    Veel plezier in Canberra en wat dan ook erna volgt.

  • 19 September 2010 - 10:33

    Aike:

    Hoi Hinka, mooie verhalen allemaal hoor!
    Volgens mij zit je nu in Melbourne. Klopt dat? Of ging je daar morgen heen?

    Ik wacht je reisverslag weer af ;). Veel plezier!

    x Aike

  • 20 September 2010 - 06:38

    Mieke:

    Hi, was leuk om even je stem te horen, we gaan nog maar een keer oefen met skype voordat Mark bij je is. Wat een leuk verhaal over de 3 sisters, heb wel een keer de 3 sisters in de Vest gezien, daar kwam dus hun naam van.

    Groetjes en geniet lekker.

  • 20 September 2010 - 09:36

    Esmé:

    Leuke ervaringen weer, Hinka. Geniet maar goed van Australië, want hier is het koud, nat en voor je het weet weer 'normaal'.

    XX

  • 23 September 2010 - 12:17

    Koen:

    Hej Hinka,

    Wat prachtige mooie verhalen weer! Wij hebben in Nederland denk ik net onze laatste dag met mooi weer achter de rug en de herfst is officieel begonnen. Nog bedankt voor je kaartje ook!

    Geniet maar weer verder en tot het volgende bericht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Hinka & Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 21345

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 29 September 2013

Zuid-Afrika

12 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Curaçao

26 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Thailand

26 Augustus 2010 - 07 November 2010

Australië

30 November -0001 - 31 Juli 2008

Laos & Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

22 September 2014 - 30 November -0001

Huwelijksreis

Landen bezocht: