Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Newcastle

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

10 September 2010 | Australië, Newcastle

Hoi allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn reisverhaal!
Ondertussen ben ik alweer in een nieuwe stad aanbeland. Na Byron Bay ben ik met de bus naar Coffs Harbour gegaan. Het hostel lag dichtbij het strand, dus dat was erg fijn. Alleen jammer dat het nogal waaide, dus lekker liggen was niet mogelijk, tenzij je een gratis scrub wilde :-) Het hostel zelf viel wat tegen. Het was er heel rustig en de meisjes die er waren waren niet zo leuk. Maar na deze plaats ging ik door naar Port Macquarie. Een klein hostel met gelukkig weer leuke mensen! Ik heb het Koala Hospital bezocht en ben naar het Billabong Park geweest. Ik heb dus voor het eerst in mijn leven een koala gezien! Ze slapen echt in bomen en af en toe was eten en dan weer slapen, rustig leventje dus. Verder heb ik dingo's gezien en natuurlijk kangaroos! Ik mocht ze zelfs voeren. Het was een soort kinderboerderij-gevoel, alleen dan geen geiten maar kangaroos! Een leuke ervaring.
De stranden zijn er super mooi, ik heb dan ook een paar km langs het water gelopen, coastal walk.
Na dit plaatsje, ben ik gisteravond aangekomen in Newcastle. Ook een leuk plaatsje, het scheelt dat de zon schijnt en het iets van 22 graden is. Voor morgen heb ik een wijntour geboekt, naar de Hunter Valley. Dit is een erg bekende streek voor de Australische wijn. Ik ga 4 a 5 wijngaarden bezoeken en mag ook steeds proeven! Dat wordt vast leuk.
Is het in Nederland al gestopt met regenen??

Liefs,

Hinka

p.s. Mijn mobiel is: 0421808409. De landcode moet er nog voor, ik weet alleen niet wat dat is.

  • 10 September 2010 - 05:30

    Marjolein:

    Ziet er leuk uit! Veel plezier met wijnproeven, maar ik denk dat dat wel zal lukken ;)

    Oh en het is af en toe droog, maar meestal niet :P

  • 10 September 2010 - 11:58

    Wim En Henny:

    O,O, Hinka je beleef wel van alles daar.
    Ook een leuke foto van jou met de Kangaroos.
    Zo te lezen verveel jij je niet.
    Dit zijn allemaal wel leuke dingen, zo dicht bij de dieren.
    En nu de wijntour. Blijf je wel stevig op je benen staan denk je ?
    In iedergeval geniet ervan.
    Groetjes van ons XXXX

  • 10 September 2010 - 18:52

    Mark:

    Wat een leuke foto's! Super fijn dat Newcastle meer bevalt! De koala's zien er schattig uit, maar de foto met de kangaroos is het leukst! :)

    Liefs xx

  • 11 September 2010 - 05:56

    Mieke:

    Hey Hinka,

    Leuk om allemaal te lezen. Wij willen ook naar het koala hospital, en vooral de omgeving bij de wijnboerderijen schijnt heel mooi te zijn!
    De landcode van australie is +61, hoeft niet iedereen het op te gaan zoeken.
    Nog maar 3 weken voor Rob en mij, en dan vliegen wij ook.

    Groetjes!

  • 11 September 2010 - 18:55

    Vincent:

    Hey Hinka!

    Op mijn vrije zaterdagavond zit ik alle reisverhalen van familie en vrienden te lezen. Het grappige is dat de broer van Githa met zijn vriendin nu ook in Australië rondreizen. Ik lees nu net bijna letterlijk 2x hetzelfde verhaal. Ben je hun toevallig tegengekomen? Ze heten Peter en Leonie! Ik blijf je verhalen lezen. Heel veel plezier nog met je reis!

    Vincent

  • 12 September 2010 - 15:04

    Roelie:

    Hey Hinka,

    Genoten van de Australische wijnen?
    Leuke foto met die kangaroos's! Maar wat zijn dingo's??? Heb je daar ook foto's van?

    xx Roelie

  • 13 September 2010 - 07:12

    Mieke:

    Hoe kom je aan de hostels, thuis opgezocht of zoek je die op als je daar bent.

  • 14 September 2010 - 12:53

    Ronald En Esmé :

    Hoi lieve Hinka,

    Wat een leuke dingen heb je weer meegemaakt. Het kinderboerderij gevoel kunnen we ons voorstellen, leuke foto!
    En die koala's zien er schattig uit, maar bijten toch heel hard als ze het niet zint?
    Ben benieuwd hoe de wijntour is gegaan, wij drinken hier ook veel Zuid-Afrikaanse wijn, bevalt erg goed!

    XXX
    Ronald en Esmé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Hinka & Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 21307

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 29 September 2013

Zuid-Afrika

12 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Curaçao

26 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Thailand

26 Augustus 2010 - 07 November 2010

Australië

30 November -0001 - 31 Juli 2008

Laos & Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

22 September 2014 - 30 November -0001

Huwelijksreis

Landen bezocht: