Canberra, Melbourne en Traralgon - Reisverslag uit Traralgon, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu Canberra, Melbourne en Traralgon - Reisverslag uit Traralgon, Australië van Hinka & Mark - WaarBenJij.nu

Canberra, Melbourne en Traralgon

Door: Hinka

Blijf op de hoogte en volg Hinka & Mark

24 September 2010 | Australië, Traralgon

Hoi allemaal!

Canberra is misschien een stad die de meesten overslaan maar ik denk dat ik er juist de spannendste dingen heb beleefd. Toen ik in de middag aankwam, bleek er een Floriade te zijn (bloemenshow a la Keukenhof). En het hele centrum was volgeboekt! Omdat ik nooit reserveer, ik heb immers maar 1 bed nodig, had ik nu dus geen plek. Gelukkig wilde de vrouw in het YHA hostel voor mij bellen naar andere hostels en zo werd uiteindelijk 1 bed voor mij gevonden, 3km uit het centrum. Of ik met de auto was gekomen? Nee, met de bus. Toen dus lopen naar de normale bussen en op die manier naar mijn hostel in een buitenwijk: Dickson. Ik had tenminste een bed, dus was heel blij!
In Canberra naar het parlementshuis geweest, mooi om te zien. Je kon alle kamers bekijken, de Senaat en het Huis van Afgevaardigden. Op de terugweg liep ik langs een Indiaas festival, altijd leuk!
Die nacht vertrok ik weer naar de volgende stad: Melbourne. Alleen was er 1 klein probleempje: mijn taxichauffeur had geen idee waar het busstation was voor de Greyhound bus. Ik moest hem zelfs mijn plattegrond uit de Lonely Planet laten zien! Beetje vreemd. Uiteindelijk ben ik in het centrum uitgestapt, heb betaald, en ben toen in een hotel gaan vragen waar ik nou naar toe moest! Gelukkig net op tijd garriveerd voor de bus!
In Melbourne ben ik 2 nachten geweest, veel van het centrum gezien. Erg leuk, maar wel weer anders dan Sydney. Toen met de trein door naar Traralgon, waar ik een paar dagen bij Yvonne zou blijven en waar ik nu nog steeds ben. Het is fijn om een eigen slaapkamer te hebben en er is veel ruimte om me heen. Gisteravond reden we 'even' naar Sale, plaatsje 45 km hier vandaan, oftewel: 2 dorpjes verder! De afstanden zijn hier zo anders, dat is heel vreemd. We reden 15 min. en toen waren we in een klein dorpje, en het volgende dorpje was echt 20/25 min. verder! En onderweg was er niets dan 1 weg en verder heuvels met gras en bomen. Zo apart!
Ik heb haar school gezien (ze is lerares), meat pie gegeten, vegemite geproefd (heel zout!), het Tarra-Bulga National Park gezien en vandaag waarschijnlijk naar het strand. Het is iets van 19/20 graden, dus dat is wel lekker. Onderweg heb ik gisteren nog een wallaby, dode kangaroo, een vos en een paar papegaaien gezien! Gewoon in de natuur!
Hier blijf ik nog 1 nacht en dan ga ik terug naar Melbourne! Als het goed is ga ik verblijven bij de dochter van de oud-buurman van Yvonne. Zij woont in een buitenwijk van Melbourne!

Liefs uit Victoria!

Hinka

  • 24 September 2010 - 05:57

    Eleonora:

    Fijn dat Yvonne zo gastvrij is en dat ze met jou door de omgeving tourt. Uiteraard laat een docent graag zijn school zien.
    Wat een schrik als je bemerkt dat de stad vol is en er werkelijk geen een bed meer vrij is. Dan slaapt een bed bij Yvonne heel lekker. Vooral na een nachtrit in een greyhoundbus.- mama

  • 24 September 2010 - 06:24

    Marjolein:

    Hoi Hinka!

    Gelukkig dat je nog een slaapplaats hebt kunnen vinden in Canberra, lijkt me inderdaad geen fijn idee.

    Je foto's zien er trouwens erg leuk uit :-)


  • 24 September 2010 - 07:18

    Age:

    Dit is toch een reis om nooit te vergeten. Wat een indrukken doe je daarbij op.
    Voor komende sollicitaties kun je je presenteren als een jurist met internationale ervaring.
    Geniet er maar van.

    papa

  • 24 September 2010 - 09:39

    Esmé:

    Leuk, leuk, leuk. Allemaal leuke belevenissen en ook nog een beetje spannend dan! Wat zijn die mensen trouwens allemaal gastvrij!

  • 24 September 2010 - 11:20

    Jette:

    hihi spannend verhaal! Gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht. Veel plezier in Melbourne! xx

  • 24 September 2010 - 15:46

    Mark:

    Hey Hinka,

    Wat een leuke verhalen, zo te horen is ook Victoria een prachtige staat. Hopelijk kun je er nog even van genieten!

    Liefs, X

  • 25 September 2010 - 11:26

    Wim En Henny.:

    Tjonge, wat een belevenissen weer. Dit is wel een reis die je niet gauw zal vergeten.
    Geniet er nu maar van.
    Ook nog bedankt voor je kaart van 14 sept, die 24 sept.bij ons door de brievenbus kwam.
    Deze kaart heeft een plekje gekregen waar wij regelmatig op kijken.
    Geweldig.!
    Groetjes van ons.

  • 26 September 2010 - 11:57

    Mieke:

    Hey vakantieganger,

    Bedankt voor je kaartje, hij zat afgelopen woensdag in de bus. Wij hebben vanmorgen onze 'briefing' met de reisadviseur gehad. Tickets etc. zijn in huis, nu alleen nog 5 dagen werken, en dan vertrekken.

    Veel liefs en tot snel (?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Traralgon

Hinka & Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 21312

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 29 September 2013

Zuid-Afrika

12 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Curaçao

26 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Thailand

26 Augustus 2010 - 07 November 2010

Australië

30 November -0001 - 31 Juli 2008

Laos & Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

22 September 2014 - 30 November -0001

Huwelijksreis

Landen bezocht: